سامانه مدیریت کانال
ایده اصلی ایجاد Channel Manager دسترسی به ابزاری واحد جهت ارتباط با درگاههای مختلف بانکی است.
Channel Manager میتواند با هر کدام از اين درگاهها مطابق پروتکل مربوطه اقدام به تبادل پیام نماید. همچنین
Channel Manager در سمت ابزارها دارای رابطهای مختلفی جهت سهولت اتصال هر ابزار میباشد که میتواند
بسترهای ارتباطی مختلفی مانند Soap و Rest را ارائه نماید. هدف نهایی Channel Manager دسترسی به نرم افزاری واحد برای اتصال ابزارهای مختلف بانکی است. سامانه Channel Manager به عنوان واسط بین دستگاههای بانکی و سوییچ اصلی در نظر گرفته شده است.