پیوست: کارخانه فناپ‌تک در شهرک صنعتی خرمشهر افتتاح شد/فناپ‌ در ۴ سال ۲۶ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌کند - Fanap Tech

خانه / اخبار / پیوست: کارخانه فناپ‌تک در شهرک صنعتی خرمشهر افتتاح شد/فناپ‌ در ۴ سال ۲۶ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌کند

پیوست: کارخانه فناپ‌تک در شهرک صنعتی خرمشهر افتتاح شد/فناپ‌ در ۴ سال ۲۶ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌کند

ساخت کارخانه جدید فناپ تک

کارخانه فناپ‌تک که روز گذشته (۴ خردادماه) در شهرک صنعتی خرمشهر افتتاح شد، پس از تولید محصولات حوزه بانک و پرداخت، حالا به تولید محصولات تجهیزات جدید در حوزه زندگی دیجیتال و فین‌تک مانند تولید مودم ADSL و LTE، دوربین مداربسته، تبلت و گوشی همراه و ساعت هوشمند می‌‌پردازد. مدیرعامل بانک پاسارگاد به عنوان مالک هلدینگ فناپ می‌گوید فناپ‌ تا سال ۱۴۰۴ باید ۷۴ هزار میلیارد تومان فروش و ۲۶ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری داشته باشد.

 

دکتر مجید قاسمی مدیر عامل بانک پاسارگاد: گروه مالی پاسارگاد ظرف هشت سال آینده باید صاحب صادرات غیرنفتی ۱۰ میلیارددلاری باشد

به گزارش پیوست، مراسم افتتاح کارخانه فناپ‌تک با حضور محمدباقر اثنی‌عشری، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، حیدر مغنی، مدیرعامل فناپ‌تک، شهاب جوانمردی، مدیرعامل فناپ و  مجید قاسمی، مدیرعامل بانک پاسارگاد برگزار شد. حیدر مغنی، مدیرعامل فناپ‌تک در این مراسم با اشاره به اینکه در هلدینگ فناپ حوزه تجهیزات سخت‌افزاری به فناپ تک سپرده شد، گفت: «هلدینگ فناپ می‌خواهد بازیگر پیشرو در اکوسیستم دیجیتال کشور باشد. به همین خاطر یکی از برنامه‌های فناپ‌تک توسعه تجهیزات سخت‌افزاری و توسعه زنجیره ارزش فناپ است. ماموریت فتاپ‌تک این است که به قطب تولید سخت‌افزار در کشور تبدیل شود.»

او ادامه داد: «در برنامه ۱۴۰۴ شرکت فناپ برنامه «فناپ‌لیفت» تعریف شده است که در این برنامه شرکت فناپ تک ماموریت دارد در چند حوزه مختلف تجهیزاتی تولید کند. یکی از حوزه‌ها فین‌تک است که در این زمینه محصولاتی چون پایانه‌های بانکی شامل خودپرداز غیرنقد خوددریافت، کیوسک بانکی هوشمند، پایانه‌های پرداختی شامل POS، کیوسک پرداخت CNGو پرداخت جایگاه بنزین و کیوسک شارژ کارت بلیت را تولید  و وارد بازار می‌کنیم. یکسری محصولات هم به زودی وارد بازار می‌شود.»

به گفته مغنی زندگی دیجیتال از دیگر حوزه‌هایی است که آنها محصولاتی ارائه خواهند داد. او دراین مورد توضیح داد: «امسال محصولات فناپ‌تک در حوزه زندگی دیجیتال وارد چرخه تولید شدند، مانند کیوسک رستورانی، صندوق فروشگاهی، مچ‌بند سلامت، عینک هوشمند، پادباکس، لوازم خانگی هوشمند، تبلت دانش‌آموزی و تلفن و ابزارهای همراه.»

آن‌طور که مغنی می‌گوید برای تولید گوشی همراه و تبلت در مراحل مقدماتی هستند و شش ماه دوم سال وارد فاز تولید تبلت و تلفن همراه می‌شوند. او همچنین بیان کرد:‌ «نکته قابل توجه در تولید این تجهیزات این است که تمام آنها طراحی تیم کارخانه است و مونتاژ نیست.»

سخنرانی دکتر مغنی در آئین افتتاح کارخانه فناپ تک
دکتر مغنی (مدیر عامل فناپ تک): فناپ تک با توجه به اکوسیستم نوآوری در تلاش است تا با تکیه بر نوآوری زنجیره مونتاژ را بشکند و ارزش‌افزوده قابل توجهی در حوزه طراحی در قطب منطقه آزاد اروند به دست آورد

مغنی همچنین به حوزه صنعت نسل چهارم به عنوان حوزه دیگری که فناپ‌تک به آن می‌پردازد اشاره کرد و گفت: «در حوزه صنعت نسل چهارم با همکاری فناپ زیرساخت و فناپ تلکام و زیتل و پاد دوربین‌های نظارت تصویری، سنسورهای اینترنت اشیا و مودم‌های ADSL و LTE تولید می‌کنیم. در این زمینه همکاری‌ها آغاز شده، قراردادها منعقد شده است و از چندماه آینده وارد فاز اول تولید می‌شویم.» او تاکید کرد که محصولات فناپ‌تک تنها به گروه فناپ یا گروه مالی پاسارگاد ارائه نمی‌شود بلکه در بازار به شرکت‌های دیگر هم این محصولات عرضه می‌شود.

مغنی همچنین بیان کرد: «با توجه به توضیحاتی که دادم با سرمایه‌گذاری‌هایی که می‌کنیم، قصد داریم کارخانه خرمشهر را به قطب تولید سخت‌افزار دیجیتال کشور تبدیل کنیم. با توجه به اکوسیستم نوآوری و کمک گرفتن از استارت‌آپ‌های کل کشور، می‌توانیم زنجیره تولید سخت‌افزارها را در کشور توسعه دهیم.»

به گفته مغنی در قراردادهایی که برای تولید محصولات منعقد کردیم، بحث صادرات هم بسیار مورد توجه قرار گرفته است و به عنوان برنامه آینده مدنظر قرار دادیم.

او در ادامه اضافه کرد: «در فاز اول هزار و دویست میلیارد ریال روی کارخانه سرمایه‌گذاری کردیم. تقریبا ۱۸۰ نفر در این کارخانه فعالیت می‌کنند. در حوزه تولید تجهیزات بانکی و پرداخت سهم ۲۲ درصدی بازار را داریم.»

 

دکتر جوانمردی مدیر عامل هلدینگ فناپ
جوانمردی: وارد تجهیزات جدید مانند تولید مودم ADSL و LTE و دوربین مداربسته و تجهیزات سمت مشتری مانند تبلت می‌شویم

شهاب جوانمردی، مدیرعامل فناپ همچنین درحاشیه این مراسم به تاریخچه این کارخانه اشاره کرد و گفت: «درگذشته نگاه ما این بود تا بخشی از نیازمان به پوزهای پرداختی صنعت بانکی را در این کارخانه مونتاژ کنیم؛ اما وقتی برنامه توسعه فناپ مشخص شد، نیازمندی‌های سخت‌افزاری فناپ در سه حوزه تحول دیجیتال صنعتی و تحول زندگی هوشمند و تغییرات نظام صنعت مالی مشخص شد. این کارخانه ماموریت پیدا کرد تا تولید سخت‌افزارها در کل گروه فناپ را به عهده داشته باشد.»

او ادامه داد: «آنچه تاکنون سرمایه‌گذاری کردیم، هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بود و در گام دوم هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری جدید انجام می‌شود. یک برنامه توسعه‌ای هم تا پایان ۱۴۰۴ در نظر گرفتیم که ۱۰ هزار میلیارد ریال سرمایه جدید هدفگذاری کردند.»

به گفته جوانمردی این کارخانه روی محصولات حوزه بانک و پرداخت تمرکز داشته است که طیف وسیعی از پوزهای مختلف چون CASHLESS، کیوسک‌، المان‌های پرداخت برای جایگاه‌های بنزین و گاز و محصولاتی مانند کاغذ رول در برمی‌گیرد. او همچین بیان کرد: «حالا وارد تجهیزات جدید مانند تولید مودم ADSL و LTE و دوربین مداربسته و تجهیزات سمت مشتری مانند تبلت می‌شویم.»

او در ادامه به عمق تولید تجهیزات بانکی اشاره کرد و گفت: «آنچه که الان روی تجهیزات بانکی انجام می‌شود عمق تولیدشان بیش از ۶۵ تا ۷۰ درصد است. دستگاه جدید SMT در کارخانه داریم. SMT نصب سطحی قطعات الکترونیکی روی برد است. خط اول این دستگاه را فعال کردیم. خط دوم هم که عملیاتی شود، عمق تولید ما افزایش پیدا می‌کند.»

جوانمردی تاکید کرد که در سال‌های اول فعالیت این کارخانه حتی اگر عمق تولید داشتند، مبتنی برمونتاژ بود؛ اما هم‌اکنون با تغییر ماموریت، طراحی و تحقیق و توسعه دستگاه‌های مختلف مانند صرافی الکترونیکی یا خوددریافت یا CASHLESSها با خود تیم موجود در این کارخانه است و دستگاه‌ها هم درحوزه نرم افزار و هم سخت افزار محصول خود مجموعه هستند و از جنس مونتاژ نیستند.

آمادگی ارائه بودجه برای توسعه محصولات فناوری در استان خوزستان

مجید قاسمی، مدیر عامل بانک پاسارگاد در مراسم افتتاحیه کارخانه فناپ تک در شهرک صنعتی خرمشهر با اشاره به اینکه فناپ پیشگام دیجیتالی کردن کشور است، گفت: «شرکت فناپ به عنوان هلدینگ بالاتر، باید تا سال ۱۴۰۴ ارزش فروشی بالغ بر ۷۴۰ هزارمیلیارد ریال و ارزش سرمایه‌گذاری ۲۶۰هزارمیلیاردریالی داشته باشد. در مجموع، گروه مالی پاسارگاد ظرف هشت سال آینده باید صاحب صادرات غیرنفتی ۱۰ میلیارددلاری باشد که برای دستیابی به این هدف باید به میزان ۱۵میلیارد دلار در پروژه‌های پایین‌دستی صنعت نفت از طریق گروه مالی پاسارگاد سرمایه‌گذاری صورت پذیرد.»

او در حاشیه این مراسم همچنین با بیان اینکه مجموعه فعالیت‌های فناپ در چهار سال آینده یک سرمایه گذاری ۲۶ هزار میلیارد تومانی خواهد بود، بیان کرد: «گروه فناپ طرح توسعه ۲ میلیون یورویی را در دستور کار خود دارد.» قاسمی اعلام آمادگی کرد که بانک پاسارگاد می‌تواند بودجه ۵ هزار میلیارد تومانی برای توسعه تولید محصولات فناوری در استان خوزستان را ارائه دهد.

همچنین ببینید

چرا کارت‌خوان‌های اندرویدی؟

دستگاه‌های کارت‌خوان مدت‌هاست که وجود دارند، اما هیچ‌گاه از تکامل جا نمانده‌اند. ثبت سفارش و …

 طراحی سایت