امضای سند همکاری سه جانبه پارک فناوری سمنان،‌ شناسا و فناپ‌تک - Fanap Tech
خانه / اخبار / امضای سند همکاری سه جانبه پارک فناوری سمنان،‌ شناسا و فناپ‌تک

امضای سند همکاری سه جانبه پارک فناوری سمنان،‌ شناسا و فناپ‌تک

امضای سند همکاری سه جانبه پارک فناوری سمنان،‌ شناسا و فناپ‌تک
اشتیاق به همکاری با استارتاپ‌های حوزه سخت‌افزار
فناپ‌تک،‌ شناسا و پارک علم و فناوری استان سمنان، بر آن شدند تا با یک همکاری سه‌جانبه از این ظرفیت نهایت بهره را ببرند. از همین رو روز دوشنبه ۱۱ مرداد نشستی سه جانبه بین مدیران این سه مجموعه در محل شرکت فناپ‌تک برگزار شد. در این نشست مدیران هر مجموعه پیرامون اهداف و راهبردهای توسعه خود توضیحاتی ارائه دادند و سند این همکاری سه جانبه در نهایت امضا شد.

از توسعه زیرساخت‌ها تا حمایت از استارتاپ‌ها

پارک‌های فناوری یکی از قطب‌های قابل توجه در جریان توسعه فناوری کشور هستند. از طرفی رویکرد شرکت‌های فعال در حوزه فناوری نیز به گونه‌ای است که همواره تلاش می‌کنند تا ساختار زیست خود را به روزرسانی کنند. فناوری هم در نهایت شاخصی نیست که فارغ از همکاری مشترک،‌ استفاده از تجربیات در بخش‌های مختلف و البته بازخوانی مسئله با دیدگاه‌های متفاوت بتوان آنگونه که باید و شاید از آن بهره برد. همکاری مشترک پارک‌های فناوری و شرکت‌های حوزه فناوری یکی از راهکارهایی است که به طور قطع منجر به بهبود روند توسعه هر دو به شکل همزمان خواهد شد.

فناپ‌تک،‌ شناسا و پارک علم و فناوری استان سمنان نیز با توجه به این رویکرد بر آن شدند تا با یک همکاری سه‌جانبه از این ظرفیت نهایت بهره را ببرند. از همین رو روز دوشنبه ۱۱ مرداد نشستی سه جانبه بین مدیران این سه مجموعه در محل شرکت فناپ‌تک برگزار شد. در این نشست مدیران هر مجموعه پیرامون اهداف و راهبردهای توسعه خود توضیحاتی ارائه دادند و سند این همکاری سه جانبه در نهایت امضا شد.

امضای سند همکاری سه جانبه پارک فناوری سمنان،‌ شناسا و فناپ‌تک / از توسعه زیرساخت‌ها تا حمایت از استارتاپ‌ها

پارک فناوری سمنان در مسیر توسعه


محسن نظری،‌ رئیس پارک فناوری سمنان در بخشی از این نشست به توضیح درباره ظرفیت‌های موجود در این پارک فناوری اشاره کرد و با تاکید بر چشم‌انداز این مجموعه گفت: «پارک فناوری سمنان، همه شاخص‌های توسعه فناوری را مورد توجه قرار داده و در تلاش است از ظرفیت‌های علمی و داشگاهی استان سمنان برای بهبود هرچه بیشتر این حوزه کمک بگیرد. البته استفاده از ظرفیت‌های بومی به این معنی نیست که امکانات و ظرفیت‌های موجود در پایتخت و دیگر استان‌ها مورد توجه نباشد. از همین رو تلاش شده تا امکانات زیرساخت مناسب برای ارتباط از راه دور با کارشناسان نیز فراهم شود. این پارک فناوری همچنین در حوزه ICT و مقوله‌های سخت‌افزاری حوزه فناوری‌های نوآورانه نیز گام‌هایی برداشته و امیدوار است این روند در همکاری سه جانبه با شناسا و فناپ‌تک همواره بیشتر و بیشتر شود.»

تلاش برای دست‌یابی به خلاقیت


حامد ساجدی، مدیر عامل شناسا نیز در این نشست ضمن معرفی شناسا و توصیفی از شرح فعالیتهای زنجیره ارزش موجود در این مجموعه، با ابراز خرسندی از علاقه مدیران پارک فناوری به حوزه ICT گفت: «با توجه به ظرفیتهای شکل گرفته، شناسا علاقه بسیاری به توسعه جریان نوآورانه دارد و با مدل‌های مختلفی از جمله استارتاپ استودیو می‌توان این رویکرد توسعه را در مورد توجه قرار داد. یکی از نکات مورد توجه و قابل بررسی در این حوزه آن است که فعالان حوزه استارتاپی اگرچه دیدگاه‌های خلاقانه و نوآورانه قابل توجهی دارند اما تجربه حضور در بازار این جوانان اندک است و به کمک افراد با تجربه نیاز دارند. از همین رو معتقدیم طی این همکاری‌های مشترک شاهد پیشرفت‌های قابل توجهی خواهیم بود و در توسعه بازار استارتاپ‌ها موثر خواهد بود.»
ساجدی همچنین افزود:«با توجه به دانش و تجربه چند ساله، ظرفیت‌های فراوانی درشناسا جهت همکاری وجود دارد و شناسا آمادگی دارد در کنار پارک سمنان به عنوان یک مجموعه پیشرو و خوشفکر و شرکت فناپ‌تک به‌عنوان شرکتی توانمند در حوزه خود، در مسیر رشد و توسعه ذیل موضوعات سند تدوینی گام بردارد. ما بر این باوریم که دوران حباب سازی و جمع‌های کوچک به پایان رسیده است.»

تلاش برای همکاری بیشتر با استارتاپ‌ها


تلاش فناپ تک برای همکاری بیشتر با استارتاپ‌ها

در ادامه این گفت‌وگوی چند جانبه نیز حیدر مغنی مدیر عامل فناپ‌تک با تاکید بر اینکه توجه به جریان شتابدهی برای ما اهمیت قابل توجهی دارد گفت: «شکل گیری زنجیره شتابدهی در حوزه سخت‌افزار برای ما بسیار مهم و قابل توجه است. فناپ‌تک در این حوزه سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی داشته و یک نمونه از این سرمایه‌گذاری‌ها، افتتاح کارخانه این مجموعه در خرمشهر با هدف تبدیل این شهر به قطب تولید محصولات دیجیتال کشور به سرانجام رسیده و به تولید سخت‌افزارهای این حوزه می‌پردازد. کارخانه تولید باتری فناپ‌تک‌ هم در دامغان واقع شده که امیدواریم از همین مسیر ارتباط نزدیک‌تری با فضای نوآوری استان سمنان برقرار کنیم. یک راهکار برای به راه انداختن جریان همکاری، اعلام نیاز از طرف مجموعه فناپ‌تک و دریافت پروژه از سوی پارک فناوری استان سمنان و رفع نیاز بخش صنعت است. راهکار دیگر نیز اعلام نیازهای استارتاپ‌های فعال در پارک فناوری سمنان و رفع این نیازها به لحاظ فنی و کارشناسی در فناپ‌تک، به کارگیری فناوری‌های ایجاد شده توسط استارت‌آپ‌ها و یا تولید محصولات آنها توسط فناپ‌تک است. به هر روی ظرفیت‌های همکاری وجود دارد و می‌توان از این ظرفیت‌ها بهره برد.»


اشتیاق به همکاری با استارتاپ‌های حوزه سخت‌افزار


شاهین جوانمردی، قائم‌مقام مدیرعامل فناپ‌تک ‌نیز در همین نشست به اولویت‌ها پرداخت و درباره همکاری پایدار و هدفمند ابراز امیدواری کرد: «همکاری فناپ‌تک با مجموعه‌هایی که در حوزه سخت‌افزار بر پایه توسعه و تحقیق عمل کرده‌اند همواره از طرف مدیران مجموعه مورد استقبال قرار گرفته و نتیجه نهایی نیز مطلوب بوده است. این همکاری نه تنها با شرکت‌های ایرانی بلکه با ایرانیان صاحب کسب و کار و فناوری در خارج از کشور نیز در حال انجام است. مشتاق هستیم که در حوزه همکاری با استارت‌آپ‌ها با حضور پارک فناوری سمنان و شرکت شناسا هم به نتایج خوبی برسیم. فناپ‌تک با راه‌اندازی کارخانه خرمشهر این اشتیاق را در جنوب کشور نشان داده است. در نهایت امیدواریم با وجود کارخانه دامغان دامنه فعالیت تحقیق و توسعه و نوآوری ما در منطقه مرکزی کشور هم به کمک امضا این تفاهم‌نامه افزایش پیدا کند.»

همچنین ببینید

چرا کارت‌خوان‌های اندرویدی؟

دستگاه‌های کارت‌خوان مدت‌هاست که وجود دارند، اما هیچ‌گاه از تکامل جا نمانده‌اند. ثبت سفارش و …

 طراحی سایت