خبرگزاری مهر: کارخانه جدید فناپ‌تک در منطقه آزاد اروند افتتاح شد - Fanap Tech
خانه / اخبار / خبرگزاری مهر: کارخانه جدید فناپ‌تک در منطقه آزاد اروند افتتاح شد

خبرگزاری مهر: کارخانه جدید فناپ‌تک در منطقه آزاد اروند افتتاح شد

خرمشهر- معاون توسعه راهبردی و امور شرکت‌های فناپ گفت: در راستای تأمین نیازهای داخل کشور، کارخانه جدید فناپ در منطقه آزاد اروند افتتاح شد.

کیوان جامه بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تولید سخت‌افزارهای دیجیتالی یکی از استراتژی‌های پنج ساله فناپ بوده که آن را برای توسعه کسب‌وکاری خودش تدوین کرده و روی آن تمرکز جدی دارد.

افتتاح کارخانه جدید اروند
افتتاح کارخانه جدید فناپ تک در شهرک صنعتی خرمشهر توسط دکتر قاسمی مدیر عامل بانک پاسارگاد و جمعی از مسئولین

معاون توسعه راهبردی و امور شرکت‌های فناپ افزود: این شرکت این تولیدات را یا در اکوسیستم خودش از آن استفاده می‌کند یا به نوعی بازارهای دیگری در کشور وجود دارد که از آن استفاده می‌کنند؛ بنابراین فناپ تلاش می‌کند تا نیازهای لازم را در این زمینه رفع کند.

وی با بیان اینکه مجموعه فناپ در سال‌های گذشته و به صورت محدود کار مونتاژ و بعد منوسازی کارت‌خوان‌های بانکی و یکسری تجهیزات بانکی را انجام داده است، خبر داد: در یک برنامه دو ساله کارخانه جدید فناپ در منطقه آزاد اروند افتتاح شده است تا با این اقدام بتواند با ظرفیت بیشتری، ابتدا نیازهای داخل کشور را در حوزه تجهیزات بانکی و پرداختی تأمین و همچنین در حوزه مخابرات نیز تجهیزات مخابراتی را تأمین و با نگاه صادراتی نیز این محصولات را در بازار خاورمیانه ارائه کند.

معاون توسعه راهبردی هولدینگ شرکت فناپ تک میزان نیز سرمایه گذاری این شرکت در گام نخست را یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بیان کرد و گفت: هولدینگ فناپ تک برای ۱۸۰ نفر اشتغال مستقیم و ۳۶۰ نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد کرده است.

جامه‌بزرگ افزود: در گام نخست سالانه ۱۰۰ هزار دستگاه انواع محصولات دیجیتال تولید و پیش‌بینی می‌شود پس از اجرای فازهای توسعه مجموعه ظرفیت تولید این کارخانه سالانه به ۵۰۰ هزار دستگاه افزایش یابد.

وی گفت: در گام دوم یکهزار و ۶۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری جدید انجام می‌شود و برای ۵۰۰ نفر به طور مستقیم و یکهزار نفر به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد خواهد شد.

جامه بزرگ ادامه داد: در مرحله سوم در پایان سال ۱۴۰۴ در حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری خواهد شد و یکهزار نفر مستقیم و سه هزار نفر به صورت غیرمستقیم مشغول کار خواهند شد.

سرپرست منطقه آزاد اروند نیز در مراسم افتتاح این کارخانه بر اهمیت فناوری‌های نوین تأکید کرد و گفت: با جود اینکه نفت در مینوشهر و در حوزه مشترک ایران و عراق پیدا شده است و هماهنگی لازم برای استخراج و مطالعات این چاه با وزارت نفت انجام گرفته است اما این اعتقاد وجود دارد که چاه نفت اصلی، فناوری نوین و درآمدهای نوینی همچون واحدهای صنعتی فناپ تک است که امروز افتتاح شد.

حسین گروسی با یادآور شدن میزان درآمدهای حاصل از صنایع نوین در جهان بیان کرد: بیشترین درآمد کشورهای دنیا از طریق فناوری به دست می‌آید و هیچ کشوری در دنیا وجود ندارد که درآمد سرانه آن از ۱۵ هزار دلار تجاوز کند مگر اینکه به سمت فناوری‌های نوین رفته باشد.

وی بر قابلیت اروند برای تبدیل شدن به قطب اول اقتصاد تأکید کرد و گفت: این ایمان وجود دارد که خرمشهر و اروند در حوزه‌های اقتصادی، تولید، صادرات و سرمایه‌گذاری می‌تواند حرف اول را بزند.

به گزارش خبرنگار مهر، شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد آریان (فناپ) در ۲۴ دی‌ماه سال ۱۳۸۴ با سرمایه‌گذاری گروه مالی پاسارگاد تأسیس شد.

هلدینگ فناپ، وابسته به گروه مالی پاسارگاد به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات خصوصی ایران و با تکیه بر توانایی سرمایه‌های انسانی و دانش بنیانی خود، در پنج حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات شامل پرداخت و تجارت الکترونیکی، ارتباطات و سرویس‌های ارزش افزوده، خدمات مالی (بورس، بانک و بیمه)، نوآوری و سرمایه‌گذاری خطرپذیر، راهکارهای جامع یکپارچه سازمانی و دولت الکترونیک در قالب EPC فعالیت می‌کند.

فناپ «زندگی بر مدار فناوری» را دنبال می‌کند و این شرکت در حال حاضر حدود چهار هزار نفر پرسنل دارد.

شرکت فناپ با رشد سریع خود در ۱۵ سال گذشته به یکی از شرکت‌های بزرگ ICT کشور تبدیل شده و در سال ۱۳۹۷ در رده‌بندی IMI از سوی سازمان مدیریت صنعتی کشور، در رده ۱۱۴ شرکت‌های کشور قرار گرفته است.

افتتاح کارخانه جدید فناپ تک در شهرک صنعتی خرمشهر توسط دکتر قاسمی

همچنین ببینید

چرا کارت‌خوان‌های اندرویدی؟

دستگاه‌های کارت‌خوان مدت‌هاست که وجود دارند، اما هیچ‌گاه از تکامل جا نمانده‌اند. ثبت سفارش و …

 طراحی سایت