عصر بانک: کارخانه فناپ‌تک در منطقه آزاد اروند افتتاح شد - Fanap Tech

خانه / اخبار / عصر بانک: کارخانه فناپ‌تک در منطقه آزاد اروند افتتاح شد

عصر بانک: کارخانه فناپ‌تک در منطقه آزاد اروند افتتاح شد

افتتاح کارخانه جدید فناپ تک

آیین رونمایی از کارخانه تولید تجهیزات سخت‌افراری بانکی و پرداخت فناپ‌تک دیروز چهارم خرداد ماه برگزار شد‌.

دیروز ۴ خردادماه با حضور مدیران ارشد بانک پاسارگاد، هلدینگ فناپ و مسئولین استانی از کارخانه جدید فناپ‌تک رونمایی شد.

افتتاح کارخانه توسط دکتر قاسمی مدیر عامل بانک پاسارگاد و جمعی از مسئولین

 

در آیین افتتاحیه کارخانه تولید تجهیزات سخت‌افزار بانکی و پرداخت، شهاب جوانمردی، مدیرعامل فناپ گفت: « گروه مالی پاسارگاد به موضوع کسب وکار نگاه متفاوتی دارد‌. در مجموعه فناپ، فرهنگ سازمانی، سرمایه انسانی و مسئولیت اجتماعی از اهمیت بالایی برخوردار است.»

 

در ادامه حیدر مغنی، مدیرعامل فناپ‌تک با تشکر از دست‌اندرکاران ساخت کارخانه فناپ‌تک افزود:« سخت‌افزار از حوزه‌های مهم اقتصاد دیجیتال است. در مجموعه هلدینگ فناپ که بازیگری پیشرو در اکوسیستم دیجیتال کشور است، تولید تجهیزات سخت‌افراری بر عهده فناپ‌تک گذاشته شده است. محصولات متنوع فناپ‌تک در زیر شاخه‌های “فناپ لیفت”، تحت عناوین، فین‌تک، زندگی دیجیتال و نسل ۴ تولید خواهند شد. امید است با کمک‌ اکوسیستم نوآوری و شرکت‌های فین‌تکی، منطقه آزاد اروند را به قطب تولید سخت‌افزارهای دیجیتال کشور تبدیل و زنجیره تولید سخت‌افزارها را تکمیل کنیم و از مونتاژ کاری به سمت تولید سخت‌افزار حرکت کنیم. این مجموعه در فاز اول با سرمایه‌گذاری ۱۲۰۰ میلیارد ریالی، درآمد ۲ هزار میلیارد ریالی و ایجاد اشتغال مستقیم برای ۱۸۰ نفر، در حال حاضر ۲۲ درصد سهم تولید سخت‌افزارهای بانکی و پرداخت ایران را داراست. »

فناپ تک و تولید خودپرداز غیر نقدی و دستگاه تشخیص هویت بانکی
انواع خودپرداز غیرنقدی محصول فناپ‌تک

گروسی، رئیس منطقه ازاد اروند در ادامه خاطر نشان کرد: « اولین چاه نفت در مسجد سلیمان کشف شد ولی امروزه چاه نفت اصلی، سرمایه‌گذاری در حوزه IT، ICT و حرکت به سمت فناوری‌های نوین است. منطقه آزاد اروند پتانسیل علمی و دانشگاهی زیادی دارد و باید به قطب تولید و صادرات محصولات فناورانه تبدیل شود.»

محصولات تولیدی فناپ تک پایانه پرداخت POS
پایانه‌های پرداخت AMP و دستگاه AQR-100محصول فناپ‌تک

حسین گروسی با بیان اینکه بیشترین درآمد کشورهای دنیا از طریق فناوری به دست می‌آید افزود: «هیچ کشوری در دنیا پیدا نمی‌شود که درآمد سرانه آن از ۱۵ هزار دلار تجاوز کند مگر اینکه به سمت فناوری نوین رفته باشد.»

در پایان دکتر مجید قاسمی، مدیر عامل بانک پاسارگاد با اشاره به خاطرات جنگ افزود: « ما وظیفه داریم برای ایران بزرگ تلاش کنیم. گروه مالی پاسارگاد در حال حاضر چهار نماد در بورس دارد که ظرف ۱۵ سال، به ۴۳۰‌هزار میلیارد تومان ارزش رسیده است. فناپ، پیشران دیجیتالی شدن فضای کسب و کار کشور است. برای خدمت هیچوقت دیر نیست و البته همیشه دیر است و باید قدر فرصت‌ها را دانست.»

سالن تولید در کارخانه فناپ تک
سالن تولید محصولات الکترونیک فناپ تک

در انتهای این رویداد از چند تن از مدیران فناپ‌تک تقدیر و قدردانی شد و حاضرین در‌ رویداد از خط تولید کارخانه بازدید کردند.

شهاب جوانمردی در حاشیه این مراسم با توضیح درباره کارخانه فناپ خرمشهر گفت: « بر اساس برنامه ریزی‌ها تا امروز 120 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در کارخانه فناپ‌تک صورت گرفته و 160 میلیارد تومان هم سرمایه در گردش جدید کارخانه است. همچنین برنامه توسعه ای نیز تا پایان 1404 در دست اجراست که عملا 1000 میلیارد تومان سرمایه در گردش جدید اضافه خواهد شد.»

در ادامه جوانمردی با توضیح درباره خطوط تولید بهره برداری شده در این کارخانه ادامه داد: « تا به امروز تمرکز بر روی محصولات بانک و پرداخت بوده است. همچنین کش لس، کیوسک و المان‌های پرداخت برای جایگاه بنزین و گاز و محصولاتی مثل کاغذ رول جزء محصولات جدید هستند. البته پیش از این تولید باتری و ups هم در کارخانه دامغان فعال بوده است. از اینجا به بعد فناپ وارد تولید ابزارهای جدید مثل مودم ADSL، مودم LTE و تجهیزات سمت مشتری مثل تبلت می‌شود.»

مدیرعامل فناپ در توضیح عمق تولید‌ داخلی خطوط گفت: عمق تولید داخل در حال حاضر در خط تولید ابزارهای بانکی، عمدتا بالای 70 تا 65 درصد است. او در ادامه افزود: «خط تولید اول snt در حال حاضر راه اندازی شده است و با راه اندازی خط تولید دوم عمق تولید بیش از 80 تا 90 درصد خواهد شد. البته نکته مهمی که باید به آن توجه کرد عملکرد گروه تحقیق و توسعه فناپ است. بر این اساس تا امروز محصولات مربوط به صرافی الکترونیک و خودپرداز محصول تولیدی مجموعه فناپ بوده و از جنس مونتاژ نیست.»

همچنین ببینید

چرا کارت‌خوان‌های اندرویدی؟

دستگاه‌های کارت‌خوان مدت‌هاست که وجود دارند، اما هیچ‌گاه از تکامل جا نمانده‌اند. ثبت سفارش و …

 طراحی سایت